måndag 18 april 2016

Once upon a zombie






Once upon a Zombie
Författare: Billy Phillips, Jenny Nissenson
Serie: Once upon a zombie #1
Sidor: 368
Förlag: The toon studio press
Recex: Nej

Från Goodreads:
"Unexplainablenews.com is reporting strange phenomena in cemeteries in Scotland, Germany, Italy, and America. Only one individual knows what's happening - and why! This person also knows the one girl who can prevent an unspeakable and imminent catastrophe from taking place. But will she? When Caitlin Fletcher's mom disappeared (or left?) four years ago, Caitlin began suffering from breathless bouts of anxiety. Her new move to London, with her Dad and her brainiac sister, threatens to lead to more situations that will trigger panic. Now, she's having anxiety over the possibility of having anxiety! Caitlin's life takes a turn for the bizarre when she's tricked into climbing down a "rabbit hole", landing in a wondrous fairy tale universe - except it's crawling with savage, starving blood-eyed zombies. But what's scarier - a blood thirsty zombie, a panic attack....or the painful truth?!"

Kan börja med att erkänna att jag köpte den här boken i första hand för omslagets skull. Sen såg jag också att den hade fått ett högt betyg på Goodreads (4,07)
Boke börjar väldigt bra och har god potential vilkety gör att sidorna bara flyger fram.
Hela iden med ett wonderland som är ett zombieland gillar jag verkligen, samt alla karaktärerna från kända barnsagor, dock fallerar den på slutet och jag tycker den blir ologisk och det går alldeles för fort. 
Caitlin är inte min favorit av karaktärerna då jag inte riktigt fastnar för hennes, däremot henns supersmarta lillasyster, hon faller mig alldeles utmärkt i smaken! 
Under bokens gång tänker jag väldigt mycket på Colfers The land of stories vilket jag tror påverkar mig då jag älskar Colfers böcker och det här blir en sämre variant trots att man lagt till zombier.
Boken är absolut inte dålig och jag kommer garanterat fortsätta läsa serien för den är otroligt lättläst. För att inte tala om omslaget igen, det är så SJUKT snyggt, love it!

Betyg 3/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar