fredag 29 september 2017

Mordet på Orientexpressen


Mordet på Orientexpressen
Författare: Agatha Christie
Serie: Hercule Poirot #10
Recex: Nej
Sidor: 274
Förlag: http://bookmarkforlag.se/

Jag ar alltid älskat Agatha Christie, ända sen ja var liten. Det känns som att hon var före sin tid och hon skriver deckare på ett så annorlunda sätt. Jagtycker det är omöjligt att gissa mördaren för jag har alltid fel och det slutar alltid med någon oväntad tvist som man inte kan förutspå.
Bookmarks nysläpp är så sjukt snygga och jag har snart alla i min ägo.

Beställde hem den här boken nu lagomt till att filmen ska släppas med riktigt stora namn så det ska bli spännande om det kommer bli en flipp eller en flopp. Jag hoppas på flippen.
Jag gillar hur boken utspelar sig på en liten yta då antalet misstänkta är begränsat och Poirots förhörsteknik går till, den har ett litet annorlunda uplägg och han ser mer än vi gör.
Det känns som att Christies böcker aldrig kommer att gå ur tiden.

Betyg: 4/5 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar