onsdag 4 oktober 2017

Den flammande skuggan


Den flammande skuggan
Författare: Jonathan Stroud
Serie: Lockwood & CO #4
Recex: Nej
Sidor: 476
Förlag: B.Wahlströms

Spoilerfri recension

Alltså den här serien är helt fantastisk. Jag har älskat varje del och den här fortsätter hålla måttet.
Jag älskar hela konceptet med att det bara är barn som kan se spöken och är "spökjägare" med olika förmågor.
Boken handlar mycket om vänskap och att kunna lite på varandra med Stroud skriver även med mycket humor och jag skrattar högt flera gånger.
Blandningen av karaktärer är helt fenomenal och alla tillför verkligen något.
Att serien dessutom utspelar sig i London och man känner igen flera platser som beskrivs gör det ännu bättre.
Min absoluta favoritkaraktär är "burken", helt fantastiskt sarkastisk och elak och alldeles alldeles underbar på att fälla snabba kommentarer.
Den här serien ger mig mycket värme, skratt och jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig den. Sista boken i serien skickades till mig idag och jag hoppas den gör ett riktigt bra avslut till serien.

Betyg 5/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar