fredag 5 februari 2016

Bookhaul

Igår kom mina böcker jag beställde som skildrar andra världskriget ur olika vinklar. Några av böckerna handlar om Hitler, några om de som satt i koncentrationsläger och några om människor som jobbade eller är släkt med någon som upplevde kriget. Sen vi var i Krakow har jag velat läsa mer om andra världskriget och alla grymheter som utspelade sig där, varav jag beställde olika böcker om det.
Ni får inte missförstå mig, jag har ingen förståelse eller så för Hitler himself, men tycker det är intressant att läsa ur olika vinklar för att kunna förstå hur allt kunde hända. Så 7 pocketböcker kom hem till mig igår.

Jag var även på biblioteket en sväng idag för att lämna igen några böcker och kom såklart ut med tre nya..
Men de verkar bra allihopa, med ev undantag för Liza Marklunds bok, men har läst alla andra om Annika Bengtzon så vill även läsa den avslutande delen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar