torsdag 14 april 2016

Den viskande dödskallen





Den viskande dödskallen
Författare: Jonathan Stroud
Serie: Lockwood & Co
Sidor: 462
Förlag: B.Wahlströms
Recex: Ja som E-bok. Tack B.Wahlströms för recensionsexemplaret!

Från B.Wahlströms:
"De tre unga agenterna Lucy, George och Anthony på Lockwood & Co. borde kanske trivas när spökena håller sig lugna. Men firman måste överleva, och de vill inget hellre än att en fasansfull ande ska uppenbara sig. Så får de i uppdrag att undersöka graven till en ovanligt ohygglig gammal doktor, känd för att påkalla andevärlden. Uppdraget verkar relativt enkelt. Men det mesta går fel: en förfärlig gast släpps lös och ett farligt föremål stjäls från kistan ..."

Det här är en serie som jag verkligen kan rekommendera, den är spännande, rolig och väldigt underhållande.
De tre spökjägarna på Lockwood & co har väldigt olika personligheter som kompleterar varandra väldigt bra. Genom att de har så olika personligheter finnsdet någon favorit för alla.
Min favorit är nog Lockwood själv, mystisk och lugn i alla situationer.
Boken är både spännande och ibland lite läskig och jag hade älskat den här serien om den funnits då jag var yngre.
Vad jag gillar med boken är att det är bra förklarat med hur allt går till som spökjägare och allt runt omkring. 
Stroud har även blandat in humor i boken vilket gör den ännu bättre. 
Har ni inte läst den här serien rekomenderar jag er verkligen att göra det, det är mycket underhållande!
Den tredje boken har nyss släppts på svenska och heter "Den ihåliga vålnaden"

Betyg 4/5

 

1 kommentar:

  1. Jag har varit lite nyfiken på den här serien men det var något som fick mig att titta åt ett annat håll, haha. Ja, någon gång kanske. Den som lever får se!

    SvaraRadera