tisdag 3 oktober 2017

Eldens Arvtagare


Eldens arvtagare
Författare: Sarah J Maas
Serie: Glastronen #3
Recex: Nej
Sidor: 567
Förlag: http://modernista.se/

 OBS! Kan innehålla spoilers!

Alltså den här serien är så himla himla bra. Jag förstår inte varför jag inte läst hela, har alla böckerna hemma på engelska men har blivit så att jag väntat på svenska utgåvan men jag tror inte det går nå mer. 
Eldens arvtagare börjar lite lugnare tycker jag och man får ganska mycket info om vad alla olika karaktärer håller på med samt att det även kommer in nya som man får följa vilket är kul.
En karaktär jag håller intressant är Manon och det ska bli kul se hur hennes karaktär kommer utveckla sig i framtiden .
Även Rowan fångar mitt intresse och jag tycker om att de verkligen får bygga upp vänskapen genom hela boken.
Celaena eller Aelin eller vad man nu ska kalla sig får verklige jobba med sig själv i den här boken och jag tyckte det var riktigt intressant få läsa om hennes minnen frå då hennes föräldrar mördades.
Boken flyter på bra om än något långsam bitvis så kommer det som vanligt twister på slutet och jag var nära gråten speciellt sista delen om Sorcha och Dorian.
Det här var en riktigt bra tredje bok och ska bli väldigt spännande se hur alla karaktärer kommer utveckla sig och hur Maas har lagt upp det i framtiden.
Celaena är en riktigt Kickass karaktär!

Betyg: 5/5

1 kommentar:

  1. Vill inte riktigt läsa recensionen innan jag läst boken själv men betyget bådar ju helt klart gott!

    SvaraRadera