tisdag 17 oktober 2017

Fången från Skottland


Fången från Skottland
Författare: Diana Gabaldon
Serie: John Grey #3
Recex: Ja, tack Bookmark !
Sidor: 447
Förlag: Bookmark  

Spoilerfri recension!
 
Jag måste säga att Gabaldon är en av mina absoluta favoritförfattare och hennes Outlander serie har verkligen tagit mig med storm.
I Fången från Skottland får man följa John Grey, men även Jamie Fraiser vilket gjorde mig så glad. Kan inte få nog av den mannen.
Den här boken utspelar sig efter Sjöfararna.
Jamie har sin längtan efter Claire och John Grey försöker hitta sin plats i livet. Tillsammans måste de söka svar om konspirationer som hotar de båda och de de älskar.
Man får här se deras vänskap återuppbyggas efter de slitningar som varit.
Jag älskar  verkligen den här boken och det är intriger, dueller och kärlek. Sen tycker jag även om de "snuskiga" delarna, Gabaldon har alltid skrivit de på ett bra sätt enligt mig.
En annan sak med de här böckerna är ju vart de utspelar sig, just den här håller till runt London och Irland vilket jag tycker är mycket intressant då vi själva ofta reser hit.
Jag kan inte få nog av böckerna som utspelar sig i Outlandervärlden och jag vill bara ha mer, mer, mer!

Betyg: 5/5
 

2 kommentarer: