måndag 14 december 2015

Nyårslöftestaggen

Jag har blivit Taggad av bästaste Petra, tack så mycket!

1.En klassiker jag lovar läsa
Ooh nu kommer vi till något jag i princip aldrig läser så denna är svår! Ok jag säger Dracula om den räknas för den har jag aldrig läst. Fast är ingen garanti att detta kommer att ske.

2.En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta
Här skulle jag behöva skriva typ 50 olika serier, haha, men jag säger The Cahill Witch Chronicles då jag älskade de första två böckerna och inte vet varför jag inte läst sista, borde beställa hem de på en gång!

3. En bokserie jag lova påbörja
Jag är alltid lite efter i serier men nästa år då ska det jobbas ikapp. Throne of glass serien av Sarah J Maas, Falling Kingdoms av Morgan Rhodes, Daughters of smoke and bone av Laini Taylor och The Elemental Trilogy av Sherry Thomas är några serier jag verkligen vill sätta tänderna i.

4. En författare ( so jag inte läst tidigare) jag lovar läsa någonting av
Carey Corp som skrivit Doon-serien då den utspelar sig i Skottland (världens bästa ställe på jorden)

5. En bok jag lovar att läsa om
Säger hela Harry Potter serien här då jag är väldigt sugen på omläsning

6. En genre jag läst inget/lite av och lovar att utforska
Det ska vara noveller/mellanböcker då är inte så mycket för det, men blivit lite bättre och har ett par stycken jag vill läsa på lager.

7. Ett seriealbum jag lovar läsa
Sga Volume 2-5. Älskade första albumet och vet inte varför jag inte läst resten

8. En novell jag lovar läsa
Marissa Meyers Stars Above med samlade noveller från The lunar Chronicles

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar läsa
Jag är väldigt sugen på läsa Jennifer Browns Hate list. Handlar om en flickvän till en kille som utfört skolmassaker och jagtycker den verkar otroligt bra och har dessutom fått bra betyg.

10. En länge ägd oläst bok jag lovar läsa
Reboot av Amy Tintera. Har haft den i något år och hört mycket gott om den.

11. En debut jag lovar att läsa
The love that split the world av Emily Henry

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare dömt ut/ gett upp) jag lovar ge en ny chans
Skulle väl säga The mortal instrument. Har läst första boken men sen la jag ner det där, serien var så hypad och filmen var så dålig så jag fick kalla fötter. Nu då det lugnat sig är jag villig ge serien en ny chans

13. Tagga
Har ingen aning om vilka som gjort denna tag, men alla ni som inte gjort den, gör den!:)

 

1 kommentar:

  1. Kul att se dina svar. Och du bara måste läsa Throne of Glass. Helst nu på en gång! ;P

    SvaraRadera