onsdag 9 december 2015

Par i Brott - Agatha Christie


Par i brott
Författare: Agatha Christie
Serie: Tommy & Tuppence #2
Sidor: 293
Förlag: Bookmark
Recex: Ja. Tack Bookmark för recensionsexemplaret!

Från Bokus: "1920-talets London. För det unga paret Beresford blir äventyr en del av vardagen när de bestämmer sig för att ta över Blunts Briljanta Detektivbyrå. Tommy och Tuppence Beresford åtar sig att lösa varje fall inom tjugofyra timmar, och tillsammans konfronteras duon med mysterier som inbegriper allt från försvunna smycken och förgiftad choklad till alibigåtor och bestialiska mord"

Ni vet ju vid det här laget att Agatha Christie är en av mina favoritförfattare. Dock så har jag aldrig läst något ur denna serie. Var väldigt skeptiskt först då jag inte är så mycket för noveller egentligen, men boken överraskade mig verkligen. Novellerna gjorde boken samspelt och det kändes inte riktigt som en novellsamling.
Karaktärerna var som vanligt fantastiska och just samspelet melan Tommy och Tuppence älskar jag, det är humor, värme och de kan driva med varandra som jag tycker man ska kunna göra som par.
De olika fallen är väldigt olika vilket jag tycker om det blir aldrig enformigt eller långtråkigt.
Som vanligt älskar jag Christies upplägg och sätt att både skriva och tänka på, hon var verkligen en dam före sin tid!
Vill bara läsa ännu mer av Christie och få uppleva hennes mysterier och mordgåtor!

Finns att köpa på Bokus, Adlibris och Cdon!

Betyg 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar