fredag 18 november 2016

Kaninjägaren

Kaninjägaren
Författare: Lars Kepler
Serie: Joona Linna #6
Sidor: 600
Förlag: Albert Bonniers förlag
Recex: Nej

Från Bokus:  "Joona Linna har suttit två år på den slutna anstalten Kumla när han förs till ett hemligt möte. Polisen behöver hans hjälp för att stoppa den gåtfulle mördaren som går under namnet Kaninjägaren.
Den enda länken mellan offren är att de alla hör ett barn läsa upp en ramsa om kaniner innan mördaren kommer. Ödets tärningskast placerar överraskande tevekocken Rex Müller mitt i händelsernas centrum. För första gången ska han ta hand om sin son Sammy. Men istället för tre lugna veckor blir det en fruktansvärd kamp på liv och död.
Joona Linna och Saga Bauer är tvungna att börja samarbeta i hemlighet för att stoppa Kaninjägaren innan det är försent."


Den här boken var otroligt efterlängtad för mig då jag verkligen tyckt om de böcker jag läst av Kepler tidigare och jag vart inte besviken. Boken fångade snabbt mitt intresse och Keplers sätt att bygga upp spänning och få en att tänka och fundera mycket börjar direkt.
Jag tycker om Joona som karaktär även om jag tycker det är historierna i sig som är det bästa. Älskar lite sjuka och förvridna historier i samband med Joonas tankesätt.
Man får reda på små saker på vägen som får en att (ibland) förstå vem mördaren är. Jag hör dock till den osmartare kategorin oc brukar inte komma på det så fort.
Boken är spännande från pärm till pärm och det händer mycket från olika håll.
Rekommenderas om du vill ha lättläst spänning skrivet på ett mycket bra sätt.

Betyg 4/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar