tisdag 8 november 2016

The Assassin´s blade





The Assassin´s blade
Författare: Sarah J Maas
Serie: Throne of glass 0.1-0.5
Sidor: 448
Förlag: Bloomsbury Childrens
Recex: Nej

Jag är egentligen inget fan av noveller och mellanböcker, men jag gillade faktiskt den här då man fick en bra bakgrund och mer insikt i Celaena.
Skriver här en kort redogörelse vad jag tyckte om varje novell.

The Pirate Lord: Helt ok, men fastnade inte så mycket då man inte riktigt fått känns Celaena än. Dock introduceras ju Sam här och jag tycker om honom från första stund.
The Healer: Den här tyckte jag var helt meningslös och ointressant, men jag har en känsla att den kommer vara mer meningsfull då man läst mer av serien.
The Dessert: Här börjar det blir bra, det är spännande och man får se Celaena växa som karaktär. Gillar dessutom att den utspelar sig i öknen.
The Underworld: Det är fartfyllt och man får följa väldigt mycket motgångar för Celaena. GIllade den här riktigt mycket och med alla twister blir det inte sämre.
The Empire: Nu är det spännande och twister som är riktigt bra uppstår och mitt hjärta brister i den här novellen, så bra och jobbig på samma gång. Man vet aldrig vem man kan lita på.

Sarah J Maas är en riktigt bra författare och hon har förmågan att fånga ens intresse från första sidan. Det här är bara min andra bok av författaren, men säger ändå at hon är en av mina favoriter för hon skriver så otroligt bra och fängslande och har riktigt bra karaktärer. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta serien och vet inte varför det inte blivit av än.
För att vara en novellbok är detta riktigt bra och  man får lite mer kött på benen.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar