torsdag 22 oktober 2015

4.50 från Paddington - Agatha Christie






4.50 från Paddington
Författare: Agatha Christie
Serie: Miss Marple #8
Sidor: 290
Förlag: Bookmark
Recex: Ja. Tack så himla mycket för recensionsexemplaret!

Från Bokus: "När mrs McGillicuddy tar 4.50-tåget från Paddington för att hälsa på sin väninna Jane Marple inträffar något hemskt! Hon blir vittne till hur en man stryper ihjäl en kvinna i ett förbipasserande tåg. Men det finns varken ett lik, andra vittnen eller misstänka gärningsmän. Och ingen tar mrs McGillicuddy på allvar ingen förutom miss Marple"

Jag har alltid varit ett väldigt stort fan av Agatha Christie och har läst många av hennes böcker då jag var yngre och har väldigt många av de äldre varianterna. Jag vart överlycklig då Bookmark bestämde sig för att göra ett nysläpp av böckerna samt en nyöversättning. Jag blev inte besviken.

4.50 från Paddington hoppar in i handlingen direkt på ett mycket spännande och intressant sett och det är svårt att lägga ifrån sig boken. Christie lyckas som alltid ha väldigt intressanta karaktärer och det är det som gör att jag tycker om hennes böcker så himla mycket. Det behöver inte vara bestialiska mord utan det är ofta relationer, intriger och inte särskilt blodigt. Detta tycker jag är skönt då en del författare ska göra det så bestialiskt och annorlunda som det går.
Vill inte avslöja handlingen för mycket men boken är otroligt spännande och lättläst och för en gångs skull hade jag på känn vem mördaren var även om jag inte kunde vara säker.
Det gillar jag också med Christies böcker, att få följa tankarna och karaktärernas berättelser och på så sätt själv få fram en bild om vem mördaren är.
Rekomenderar denna till alla som gillar ett litet mordmysterie såhär i höstmörkret!

Dessa nysläppta böcker är så otroligt vackra så måste köpa på mig de jag inte har, lite synd på priset dock, men man får väl köpa en i månaden. Kommer bli så snyggt i hyllan!

Betyg 4/5
 

1 kommentar:

  1. Den här har jag precis fått hem och ser verkligen fram emot att läsa den snart :)

    SvaraRadera