onsdag 6 januari 2016

Planer för 2016

Känns otroligt skönt att få komma in i bokbloggarvärlden igen och fortsätter vara inne i ett läsflow även om jag prioriterade bort läsningen runt jul och nyår för att umgås med nära och kära då jag varit ledig.

Jag har satt ett högt Goodreadsmål, 100 böcker, känner dok ingen press utan jag får sänka målet om det blir för mycket. Vi har en hel del resor inplanerade och jag är inte som andra och läser massor på semestern utan vi mer far runt och ser en massa eller vandrar eller gör något aktivt. Dock väntar en vecka i Santorini så då hoppas jag få några böcker utlästa.
Annars såg jag hos Malin att hon ska köra en boktolva med författare hon vill läsa 2016 och det tänkte jag haka på.
Jag kommer även försöka avsluta en serie i månaden, läsa en bok ur en serie jag håller på med varie månad samt läsa en bok jag ägt över ett år varje månad.
Det är höga mål ( för mig ) men jag är taggad och känner ingen press på att jag MÅSTE utan ska läsa det jag vill och för att det är kul!

Så här kommer en sammanfattning:

1. Läsa för att det är kul och för att jag vill
2. Inte fråga efter eller ta emot recensionsexemplar jag inte är så intresserad av 
3. Läsa 100 böcker
4. Läsa en hyllvärmare i månaden
5. Läsa en bok ur en serie jag håller på med i månaden
6. Avsluta en serie i månaden
7. Köra Malins variant av boktolvan.

Här är de författare jag vill läsa något av 2016
- Laini Taylor
- Sarah J. Maas
- Sherry Thomas
- Susan Dennard
- George RR Martin
-Morgan Rhodes
- Scott Sigler
- Amie Kaufman
- Alexandra Bracken
- Carey Corp
- Fredrik Backman
- Billy Phillips

Det är mina planer för 2016 så får vi se hur det går.
 

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du hakar på! Hoppas det går bra för dig :)

    SvaraRadera
  2. Tycker dina planer låter väldigt spännande :) Håller med om att goodreadsmålet inte behöver vara press är ju precis som du säger bara att sänka det om det inte går ihop sig!

    SvaraRadera
  3. Yes för Sarah J. Maas! :) Och lycka till med dina mål! <3

    SvaraRadera