måndag 14 september 2015

Chris Colfer - The Wishing spell




The Wishing spell

Författare: Chris Colfer

Serie: The land of stories #1 

Handling: Från Adlibris: " Alex and Conner Bailey's world is about to change, in this fast-paced adventure that uniquely combines our modern day world with the enchanting realm of classic fairy tales. 
"The Land of Stories" tells the tale of twins Alex and Conner. Through the mysterious powers of a cherished book of stories, they leave their world behind and find themselves in a foreign land full of wonder and magic where they come face-to-face with the fairy tale characters they grew up reading about. 
But after a series of encounters with witches, wolves, goblins, and trolls alike, getting back home is going to be harder than they thought. "

 Jag hade inte särskilt höga eller speciella förväntningar då jag började läsa denna bok, utan den har stått i hyllan något år, MEN jag kom att älska denna boken. 
Världen är helt fantastisk och älskar hur Chris har sammanlänkat alla karaktärer till något helt nytt och satt in alla i samma värld. Den är lättläst och väldigt underhållande.
Älskar att det är små bilder vid början av varje kapitel som är så himla fint illustrerade.
Egentligen är syskonen inte mina favoritkaraktärer, men ska jag välja någon favorit av de så måste det vara Connor.
Andra karaktärer jag gillar är Goldilocks, samt Mr Frog (kommer inte ihåg namnet exakt nu) samt Red riding hood.
Var längesedan jag verkligen vart så förtjust i en bok som jag blev i denna och högg tag i bok två direkt. Jag har bok tre och fyra kvar, men drar lite på dem för jag vill inte bli klar. Vet att det kommer en femte bok, men hatar at vänta då man väl fastnat för en serie, Harry Potter, Daah! 

En ny favoritserie har jag hittat och jag är så glad att jag plockade upp denna boken.

Betyg: 5/5
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar