måndag 28 september 2015

Simone vs The Homo Sapiens Agenda


Simon vs. The Homo Sapiens Agenda
Författare: Becky Albertalli
Serie: -
Sidor: 303
Förlag: Penguin Books Ltd

Från Bokus: "Simon Spier is sixteen and trying to work out who he is - and what he's looking for. But when one of his emails to the very distracting Blue falls into the wrong hands, things get all kinds of complicated. Because, for Simon, falling for Blue is a big deal...It's a holy freaking huge awesome deal."

Hade bara läst bra recensioner på denna boken  vilket brukar skrämma mig väldigt mycket då jag är rädd för att få för höga förväntningar. Denna bok gjorde mig verkligen inte besviken!
Albertalli har lyckats göra väldigt älskvärda karaktärer med charm och personligheter.
Jag hade lite svårt att komma in i boken och tyckte den var lite segstartad, men när det väl vända hade jag svårt att lägga ifrån mig den.
Vänskapen är av största vikt i denna boken och jag älskar böcker där vänskapen är minst lika stor som kärlekshistorierna. Simon som huvudkaraktär är underhållande och jag älskar hur de refererar till Harry Potter på flera ställen i boken.
Den är lättläst och tar upp ett bra tema på ett väldigt bra sätt.
Jag rekommenderar den till alla, speciellt tonåringar som har svårt hitta sin plats här i livet.
Jag vill absolut läsa mer av Becky Albertalli!

Betyg: 5/5


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar