måndag 21 september 2015

Dumplin´ - Julie Murphy






Dumplin´
Författare: Julie Murphy
Serie: -
Sidor: 384
Förlag: Harpercollins Publishers Inc

Från Bookdepository: " Dubbed "Dumplin'" by her former beauty queen mom, Willowdean has always been at home in her own skin. Her thoughts on having the ultimate bikini body? Put a bikini on your body. With her all-American-beauty best friend, Ellen, by her side, things have always worked ...until Will takes a job at Harpy's, the local fast-food joint. There she meets Private School Bo, a hot former jock. Will isn't surprised to find herself attracted to Bo. But she is surprised when he seems to like her back. Instead of finding new heights of self-assurance in her relationship with Bo, Will starts to doubt herself. So she sets out to take back her confidence by doing the most horrifying thing she can imagine: entering the Miss Teen Blue Bonnet Pageant-along with several other unlikely candidates-to show the world that she deserves to be up there as much as any twiggy girl does. Along the way, she'll shock the hell out of Clover City-and maybe herself most of all."

Vill bara börja säga med att jag ÄLSKADE den här boken, den var helt fantastisk, från karaktärer till situationer. Då jag själv är rund och trind älskade jag Willowdean som karaktär, jag förstår alla hennes dilemma och känslor från då jag var yngre, de prickar mitt i.
Det är så himla många situationer som man själv varit med om och Will tar de flesta på ett bra sätt men även med bakslag, hon är ganska tjurig och ibland lite ego, men vem är inte det?
Alla sidokaraktärerna är också helt fantastiska och behövs för att storyn ska bli så bra som den blir.
Kärleksintresset Bo fick jag tycke för direkt och han växer ännu mer ju mer tiden går.

Detta är en bok om självkänsla, hitta sig själv, kärlek, vänskap och familjen samt en hel del Dolly Parton.
Den här boken föll mig helt i smaken och jag har inget negativt säga om den, möjligtvis att den tog slut för fort.
Läste denna på min kindle, men ska beställa hem den direkt vid lön för den här måste jag äga, i hardback för det är en bok jag kommer att läsa om många gånger.

Betyg 5+++++/5

1 kommentar:

  1. Åh, vad kul att höra. Nu längtar jag ju ännu mer efter att få läsa den. :)

    SvaraRadera